zaterdag 10 maart 2012

week-end


Donderdag was een dag van rij- en loopshots. Toch wel enkele uurtjes in een taxi  gezeten om vanuit verschillende standpunten een scène op te nemen. Dan weer hing de camera aan de taxi -opzij of achteraan- dan weer zat Rik met de camera mee in de wagen. In het drukke Istanbul rondrijden met een zijdelingse uitbouw is niet evident, een dure camera die aan een wagen hangt zorgt voor de nodige stress.
De loopshots hebben we gedraaid in een busstation waar alle lange-afstandsbussen vertrekken, een eerder deprimerende plek, maar filmisch zeker sterk.

En dan nu twee dagen vrij. Vandaag de Aya Sophia, de Blauwe Moskee, het Topkapi-paleis en de Grote Bazaar bezocht. Hierbij wat foto's, echt vakantie.


De Blauwe Moskee




De Blauwe Moskee dankt zijn naam aan de


koepel vermoed ik, want echt heel blauw is hij niet. 

Het voorschrift bij de ingang werd niet gecontroleerd en dus hielden weinig vrouwen zich eraan. Ik natuurlijk weer wel. Ik ben niet gelovig en geen voorstander van een  hoofddoek, maar eeuwenoude voorschriften met de voeten treden, dat kan ik dan weer niet. Te veel respect en liefde voor de voorouders, ook al zijn het niet de mijne en ja , het heeft ook iets theatraals , dat moet ik toegeven.









Geen opmerkingen: