maandag 26 maart 2012

Motel Hasankeyf



Foto van Joost Henderieckx (chef licht)



Zaterdag was het onze laatste draaidag in Hasankeyf. Het motel
 waarin de scènes opgenomen werden, verdient zelfs de status 'vergane glorie' niet. We hadden de 8-tal kamers die het telde voor twee dagen afgehuurd en wat mij betreft deed de man hier een gouden zaak. Toen we 's avonds nog een buitenscène draaiden, moesten we al onze spullen in één kamer verzamelen, want de andere kamers waren allemaal gereserveerd voor de nacht. 
Ik denk dat ik nog liever buiten zou slapen.




Er was een wielerwedstrijd gepland die dag waardoor het gehucht ineens een druk dorp werd, met het afzetten van de zijstraat door de politie én als klap op de vuurpijl een doortocht van de eerste minister (met toeters en bellen). Behalve de jongens van de klank heeft niemand daar  veel van gemerkt, we zaten de hele dag binnen.



Het was erg warm. Tijdens een pauze ben ik naar het marktje gelopen samen met Jafak (kleding) om een sjaaltje te kopen. In het winkeltje waar ik het kocht zaten twee oudere mannen te weven.





De Turkse vrouwen uit de ploeg hebben me meteen een inlandse tooi aangemeten maar ik ben er duidelijk niet voor gemaakt. Bij hen staat het supermooi.

met Hulya, tweede regie-assistent

Het avondmaal hadden we op de buitenlocatie, aan het water, frisjes maar gezellig.




We draaien nu twee dagen in het hotel waar we verblijven en dan, twee dagen vrij. Iedereen is er aan toe, het was een lange periode draaien zonder echte rust.

1 opmerking:

doublyouDee zei

berichtje voor Bart....bedankt voor de link ! ziet er puik uit allemaal! kan niet wachten om het resultaat te zien

groetjes ill Will ;-)