zaterdag 10 maart 2012

Aya Sophia en Egyptische bazaar

De Aya Sophia verbindt het katholieke Westen met het islamitische Oosten. De kerk is ook een moskee, de moskee is ook een kerk.









Istanbul is vergeven van de katten, zij zijn mooi en goed doorvoed en worden overal getolereerd, zelfs op heilige plaatsen.




De Grote Bazaar en de Egyptische Bazaar zijn een belevenis. De winkeliers proberen je natuurlijk vanalles aan te smeren. Het is jammer dat ik niet de moed vind om met hen in gesprek te gaan, want de kruiden, het gedroogde fruit , de sjaals en handtassen kunnen mijn interesse wel wegdragen. Ik kan alleen erg moeilijk om met hun opdringerigheid en zeg maar altijd 'no thank you'.






Dit zijn gedroogde druiven















Ook in Turkije kennen zij Tiny, ze heeft een andere naam maar ze speelt ook toneel...



Morgen is het weer aan mij om te spelen, gedaan met de rust.


1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Karen!
Ik zie dat je al veel mooie en leuke dingen hebt meegemaakt daar. Ik begin echt wel benieuwd te worden naar jouw film. Ik ga zeker kijken als hij uit is en dan kan ik zo zeggen dat jij mij les geeft :D Buiten dat we Senne bestrooid hebben met poedersuiker, zijn hij, Liesje en ik al heel braaf geweest (echt waar hoor). We hebben al super diepgaande gedichten en grappige dialoogjes gedaan, ik kan niet wachten tot je terug bent om ze te laten zien!

Veel groetjes vanuit België,
Heleen